Van antioxidanten werd jaren gedacht dat het geen kwaad kon. Nu blijkt uit een nieuw onderzoek dat teveel antioxidanten de kans op kanker verhoogt. Veel mensen gebruiken antioxidanten in de vorm van voedingssupplementen om zo de kans op veroudering van de huid, kanker en andere ziekten te voorkomen. Maar het blijkt dat als men teveel antioxidanten binnen krijgt (ongeveer 10x meer dan de normale hoeveelheid) de vrije radicalen het DNA beschadigen en zo kanker kan veroorzaken. Door normaal en gezond te eten loop je geen kans op een overdosis antioxidanten, maar de onderzoekers raden mensen af niet teveel supplementen te slikken waarin grote hoeveelheden antioxidanten verwerkt zijn, schrijft de DailyMail.
jojoclub |